חברי מועצת העיר פ"ת במכתב לישראל כץ: "מספיק עם חילולי השבת"

    ארי וידר No Comments on חברי מועצת העיר פ"ת במכתב לישראל כץ: "מספיק עם חילולי השבת"
    19:48
    02.05.24
    קובי פינקלר No Comments on שר הביטחון והרמטכ"ל החליטו: מינויים דרמטיים בצה"ל

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בעקבות הפרסום באתר 'קול חי' ועדויות על רמיסת השבת וכרסום הסטטוס קוו בתחבורה הציבורית בשבת בעיר בפתח תקווה, פונים ראשי הנציגות החרדית בעיר לשר התחבורה בדרישה להפסיק את חילולי השבת מידי שבת בשבתו.

    רמיסת השבת • משרד התחבורה: "קו אוטובוס יופעל בשבת בפתח תקווה"

    בשעתו אמר סגן ומ"מ ראש העיר פ"ת אוריאל בוסו לאתר 'קול חי' "אני לא מבין את הטענה כי מדובר בקו שמגיע לבתי חולים. אין מבחינתי הצדקה להפעיל אותו כשעה לפני יציאת השבת. אני מתכוון לפנות למשרד התחבורה ולגורמים הרלוונטים על מנת לפעול למנוע או לפחות לצמצם את התופעה שלא מקובלת עלינו".

    ואכן, במכתב אותו שיגרו השבוע לשר התחבורה ישראל כץ כותבים ראשי המפלגות ש"ס, הבית היהודי ויהדות התורה כי "בשנים האחרונות ובתקפוה האחרונה בפרט, אנו עדים לניסיונות מצד משרד התחבורה לשבור את הסטטוס קוו, מתוך פגיעה בקדושת השבת".

    במכתבם מפרטים ראשי המפלגות את פירוט הקווים שפועלים בעיר מידי שבת.

    בסיום מכתבים הם כותבים "אנו תובעים בזאת להחזיר את המצב לקדמותו באופן הבא: לבטל מיידית את ההיתר שניתן לקווים 25 ו-185 לפעול בשבת. להתאים את זמני הנסיעות ביתר הקווים שאינם מורשים לפעול בשבת, כך שבמוצאי השבת יצאו חצי שעה אחרי צאת השבת.

    לתכנן את זמני הנסיעות בכל הקווים כך שבימי שישי יגיעו לתחנתם האחרונה חצי שעה לפני כניסת השבת.

    להפחית את תדירות קווי אפירים לאריאל וממנה בדומה לזו שהייתה קיימת בשנות התשעים. להתחייב שלא ליתן בעתיד היתר לשום קו לנסוע בפתח תקווה בשבת בלי שיתקבל לכך אישור מצד מועצת העיר".

    על המכתב חתמו איציק דיעי מ"מ ראש העיר מטעם הבית היהודי, אוריאל בוסו מ"מ ראש העיר מצד ש"ס ויו"ר יהדות התורה בעיר אליהו ברוכי.



    0 תגובות